Severalla menestyy koko tiimi

Hallitse asiantuntijatyön arki yhdessä järjestelmässä. Näe liiketoiminnan kokonaiskuva ja ohjaa bisnes kasvuun Suomen suosituimmalla PSA-ohjelmistolla.

Myynti & CRM

Klousaa parempia diilejä

  • Ota haltuun kokonaiskuva asiakkaista. Näe yhteystiedot, historia ja aiemmat tarjoukset. Aikatauluta puhelut, tapaamiset ja tehtävät kalenteriin.
  • Seuraa myyntiputkea ja yksittäisiä caseja reaaliajassa. Ymmärrä mikä case tarvitsee juuri nyt huomiota.
  • Tehosta uusmyyntiä segmentoimalla prospektilistoja.

Tee kannattavia tarjouksia

  • Hinnoittele myytävät projektit oikein tarjoustyökalulla, joka hyödyntää aikaisempien projektien työmääriä, katteita, resursointia ja aikatauluja.
  • Luo hinnastoja tuntilaskutusta varten ja linkitä ne asiakaskohtaisiin tietoihin.

Ennusta tulevia euroja

  • Seuraa myyntiennustetta, hit ratea ja ajantasaista myyntitulosta henkilöittäin, tiimeittäin ja yritystasolla.
  • Ennusta tulevaa myyntiä, laskutusta ja resurssien tarvetta.

Myynnin yhteenveto Severassa

Projektinhallinta

Vie projektit maaliin

  • Näe yksityiskohtainen kokonaiskuva projekteista: vaiheet, aikataulu, asiakastiedot ja avainluvut ja tiedät mitä tehdä seuraavaksi.
  • Seuraa projektin kannattavuutta, projektikatetta, tuntiennustetta ja toteutumia sekä keskituntihintaa — ymmärrä mitä projektin onnistuminen myös taloudellisesti vaatii.

Tiedä, mitä sinulta odotetaan

  • Näe projektien eteneminen ja vaiheet reaaliajassa kanban- ja gantt-näkymissä niin yksilö kuin tiimitasolla.
  • Reagoi nopeasti muutoksiin projekteilla ja näe miten ne vaikuttavat aikatauluihin, budjetteihin ja resursointiin.

Irtaudu turhasta näpyttelystä

  • Perusta projekti tarjouksen perusteella tai käyttämällä valmiiksi määriteltyjä pohjia.
  • Muodosta lasku yhdellä klikkauksella projektin asiakas- ja hinnoittelutietojen pohjalta.

Severan projektisuunnitelma

Työajanhallinta & Resursointi

Näe mihin oma aikasi kuluu

  • Suunnittele ja hallinnoi omaa työtä henkilökohtaisen tehtävänhallinnan, kalenterin ja kanban-näkymän avulla.
  • Johda omaa ajankäyttöä kellottamalla työaikaa ja seuraamalla laskutettavien tuntien määrää.

Kehitä koko tiimin ajankäyttöä

  • Resursoi työaikaa projekteille yhdessä tiimiläisten kanssa jokaisen henkilökohtaisen aikataulun mukaan.
  • Näe tiimiläisten työmäärä ja reagoi ajoissa kuormittaviin tilanteisiin.
  • Helpota rekrytointipäätösten tekemistä peilaamalla työntekijöiden määrää nykyisiin ja tuleviin projekteihin.

Tuntikirjauspäivä on joka päivä

  • Kirjaa tunnit ja matkat helposti päivittäin Severan mobiilisovelluksella.
  • Kirjatut tunnit siirtyvät suoraan projektilaskutukseen ja näkyvät projektin koontiraporteilla reaalijassa koko projektitiimille.
  • Taloushallinnon integraatioiden avulla tuntikirjaukset, matka- ja kululaskut siirtyvät suoraan palkanlaskentaan.

Tuntikirjaus Severassa

Laskutus

Laskut rahaksi nopeammin

  • Älä käytä aikaa laskuaineiston keräämiseen. Severa kokoaa tunnit, kulut ja matkat automaattisesti projektille, josta ne on helppo laskuttaa.
  • Laskuta toistuvat maksuerät automaattisesti.
  • Luo ja hallitse erilaisia hinnastoja asiakas- ja projektikohtaisesti.

Automatisoi kirjanpito

  • Näe laskutettavat työt ja laskutusennuste tuleville kuukausille.
  • Raportoi laskutusta asiakkaittain, projekteittain ja yritystasolla.
  • Vie laskutustiedot suoraan taloushallinnon ohjelmaan myyntireskontraan ja kirjanpitoon valmiiksi tiliöitynä

Severan laskutuksen kanban

Raportointi

Ymmärrä mitä on meneillään…

  • Rakenna raportteja muutamalla klikkauksella reaaliaikaisen datan pohjalta.
  • Hyödynnä kymmeniä valmiita raporttipohjia. Määritä ajanjaksot, erittelytarkkuus ja haluamasi tunnusluvut.
  • Jaa tietoa helposti niiden kanssa, jotka siitä hyötyvät.

…ja mitä tapahtuu seuraavaksi

  • Suuntaa katse syntyneistä kaupoista tulevaan: näe myynnin ennuste käynnissä olevien myynticasien pohjalta ja resursoi tiimin työtä ennakoivasti.
  • Hahmota yksittäisten projektien taloudellinen suunta ja tee faktaan perustuvia päätöksiä projektin jatkon suhteen.
  • Näe ennusteet koko liiketoiminnan suunnasta johdon työpyödällä.

Raportin luominen Severassa

Liiketoiminnan johtaminen

Älä johda peräpeiliin katsoen

  • Unohda hajanaiset Excelit, taulukot ja ohjelmat. Kokoa tieto yhteen järjestelmään, joka koostaa valmiiksi raportit helpompaa päätöksentekoa varten.
  • Näe miten yrityksellä menee ja vaikuta kannattavuuteen ja laskutusasteeseen etukäteen.
  • Tarkastele Severan koostamia ennusteita ja siirrä johtamisen fokus historiadatan tarkastelusta tulevaan.

Sitouta tiimi ja luo kasvua

  • Tarjoa asiantuntijoiden käyttöön helppokäyttöiset työkalut, joiden ansiosta työpäivä tehostuu ja automatisoituu.
  • Luo läpinäkyvyys, jonka ansiosta jokainen voi johtaa omaa työtään proaktiivisesti ja hallita omaa työkuormaansa.
  • Kokoa data yhteen ja avaa näkymä tulevaisuuteen — tee oikeita päätöksiä ja johda liiketoimintaa kasvuun.

Severan työpöytä

Integraatiot

Integroi Severa muihin suosikki­ohjelmistoihisi

Severa on suoraan liitettävissä Netvisoriin ja muihin yleisimpiin taloushallinnon järjestelmiin. Lähes 50 valmiin integraatioiden lisäksi voit hyödyntää Severan avointa REST-rajapintaa ja yhdistää ohjelmistoja Severan kanssa myös Zapierin kautta.

Vakiona kevyt käyttöönotto

Parasta Severassa on se, että siinä on kaikki tarvittavat toiminnot, mutta se on silti helppo ja yksinkertainen sisäistää. Ei vaadi liian isoja ponnisteluja, että se saadaan kaikille työntekijöille käyttöön.

Antti Savolainen – toimitusjohtaja, Despro Engineering Oy

Siirry kokeilemaan Severaa tästä