Visma Severan koulutuswebinaarit 2022

Tältä sivulta löydät kaikki vuoden 2022 tulevat koulutuswebinaarit ja pidettyjen webinaarien nauhoitteet.

Webinaarien teemat

Integraatiot
2.6. Zapier-integraatiot: yhdistä suosikkisovelluksesi Severaan | KATSO TALLENNE >
28.9. Uudistettu Maventa-integraatio | KATSO TALLENNE >
19.10 Severan integraatiomahdollisuuksien esittely | KATSO TALLENNE >
7.12. Taloushallinto: Miksi Severa-käyttäjän kannattaa valita Netvisor? | ILMOITTAUDU 

Toimialakohtaiset webinaarit
30.8. Askele: Severa-vinkit suunnittelutoimistoille | KATSO TALLENNE >
29.9. Askele: Severa-vinkit IT/ICT-yrityksille | KATSO TALLENNE >
27.10. Askele: Severa-vinkit mainos- ja viestintätoimistoille | KATSO TALLENNE >
17.11. Askele: Severa-vinkit insinööritoimistoille | KATSO TALLENNE >
14.12. Askele: Severa-vinkit konsulttitoimistoille | ILMOITTAUDU 

Severan käyttövinkit
9.3. Askele: Severa johtamistyön tukena | KATSO TALLENNE >
22.3. Raportoinnin perusteet | KATSO TALLENNE >
14.4. Askele: Myynnin seuranta ja johtaminen | KATSO TALLENNE >
25.5. Askele: Vinkit projektipäällikölle | KATSO TALLENNE >
24.11. Resursoinnin perusteet | KATSO TALLENNE >
29.11. Esittelyssä tavoiteenasentanta ja päivitetyt Severa-paketit | KATSO TALLENNE >

 

Tulevat webinaarit ja tarkemmat sisällöt

 

ASKELEEN WEBINAARISARJA:
17.11. Visma Severan virittäminen insinööritoimistojen käyttöön 

Askele Oy:n asiantuntijat käyvät läpi Severan käytön best practicet insinööritoimistojen näkökulmasta. Käymme läpi käytännön esimerkein, kuinka Severaa kannattaa hyödyntää, niin johdon kuin projektivastuullisten näkökulmasta.

Kuulet muun muassa:

  • projektihallinnan ammattimainen hanskaaminen Severalla
  • tarjousvaiheen toimenpiteiden merkitys toiminnanohjaukseen ja resursointiin
  • talousraportoinnin ja -ennustamisen kehittäminen
  • hallinnon automaation ja tehokkuuden kehittäminen

Ilmoittaudu mukaan tästä >

 

24.11. Resursoinnin perusteet ja uudet ominaisuudet

Varmista optimaalinen käyttöaste ja tasainen työkuorma. Severan raportointityökalujen fiksulla käytöllä pysyt ajan tasalla työntekijöidesi työmääristä ja voit reagoida kuormittaviin tilanteisiin ajoissa. Samalla voit vaikuttaa kannattavuuteen ja laskutusasteeseen etukäteen: hahmotat kuinka monta projektia voi olla käynnissä milläkin hetkellä.

Webinaarissa käydään läpi resursoinnin perusteita ja tutustutaan Severasta löytyviin resursoinnin ominaisuuksiinresursoinnin ominaisuuksiin, jotka on suunniteltu helpottamaan manuaalista työtä. Käymme läpi mm:

  • Resursointi vaihe- ja projektikohtaisesti Severassa
  • Resursoinnin suunnittelu ja asiantuntijoiden allokointi projekteille
  • Resurssien ennakointi esim. myyntivaiheessa
  • Uutta Severassa: Krittiset polut ja projektin vaiheiden sidokset
  • Uutta Severassa: Roolipohjainen resursointi

Ilmoittaudu mukaan tästä >

 

7.12.Taloushallinnon integraatiot: Miksi Severa-käyttäjän kannattaa valita Netvisor?

Severaan on rakennettu useita taloushallinnon integraatioita, mutta Netvisor-integraatiota kehitetty erityisesti asiantuntijayritysten tarpeita ajatellen.

Tässä webinaarissa esittelemme, miten kahden bisneskriitisen huippuohjelmiston ominaisuudet toimivat yhtenä saumattomana kokonaisuutena. Webinaarin jälkeen sinulla on vastaus siihen, miksi Severan kylkeen kannattaa valita taloushallinnon ohjelmista juuri Netvisor.

Webinaarissa tutustumme integraation hyötyihin käytännönläheisesti ja näytämme esimerkkejä, jotka helpottavat niin johdon, työntekijän kuin palkanlaskijan työtä. Saat vastauksia mm. seuraaviin kysymyksiin:

  • Miten poistat manuaalista kirjaamista ja tuottamatonta rutiinityötä entisestään?
  • Miten voit kehittää raportoinnin tehokkuutta ja tarkuutta?
  • Miten helpotat projektien tuloksellisuuden seurantaa?
  • Miten voit helpottaa asiantuntijoidesi arkea entisestään esim. tuntikirjausten ja matkalaskujen kirjaamisen osalta

Severa-Netvisor -yhdistelmä on pistämätön. Severalla hoidamme toiminnanohjauksen tuntiseurannasta laskutukseen. Tiedot viedään Netvisorin kirjanpitoon ja palkanlaskentaan. Yhdistelmällä saamme helposti esille kaikki tarvittavat avainluvut liiketoiminnan pyörittämiseen.” – Heidi Hallamaa, operatiivinen johtaja, CastorIT Lue

Tai lue Plaanan asiakaskokemus.

Ilmoittaudu mukaan tästä >

 

ASKELEEN WEBINAARISARJA
14.12. Visma Severan virittäminen konsulttitoimistojen käyttöön

Askele puristaa 13 vuoden kokemuksensa tunnin esitykseen Severan käytön best practicet konsulttitoimistojen näkökulmasta. Käymme läpi käytännön esimerkein, kuinka Severaa kannattaa hyödyntää, niin johdon kuin projektivastuullisten näkökulmasta.

Kuulet muun muassa:

  • Severan optimointi tarjous-tilaus-laskutus -prosessin sujuvaan käyttöön
  • arkikäytön sujuvoittaminen roolikohtaisilla käyttöliittymillä
  • asiakas- ja projektiportfolion talouslukujen seuranta ja raportit
  • laskutus- ja myyntikate-ennusteiden siirto Exceleistä Severaan

Ilmoittaudu mukaan tästä >

 

 

Pidettyjen webinaarien sisällöt ja tallenteet

 

29.11. Teroita liiketoiminnan kokonaiskuvaa – esittelyssä uusi tavoitteenasetanta

Webinaarissa avattiin lisää uusien pakettikokonaisuuksien taustaa ja kerromme parhaat käyttövinkit uuden Platinum-pakettiin sisältyvien ominaisuuksien hyödyntämiseen. Lisäksi esittelemme uuden erittäin toivotun ominaisuuden: tavoiteenasetannan. Saat tavoiteasetannan käyttöön ensimmäisten joukossa Platinum-paketin asiakkaana.

  • Webinaarissa käymme läpi miten voit hyödyntää tehokkaasti mm seuraavia Platinum-pakettiin sisältyviä ominaisuuksia:
  • Uuden tavoiteasetanta-ominaisuuden esittely
  • Tunnuslukuraportit ja niiden luominen
  • Edistyneet raportoinnin ominaisuudet
  • Automaattinen laskutus

Webinarissa olivat äänessä Severan tuotejohtaja Teemu Heimala ja Severa-kouluttaja Kalle Rapi.

Katso tallenne tästä >

 

ASKELEEN WEBINAARISARJA:
30.8. Visma Severan virittäminen arkkitehtien ja sisustusarkkitehtien käyttöön

Askele Oy:n asiantuntijat käyvät läpi Severan käytön best practicet arkkitehtien ja sisutusarkkitehtien näkökulmasta. Käymme läpi käytännön esimerkein, kuinka Severaa kannattaa hyödyntää, niin johdon kuin projektivastuullisten näkökulmasta.

Kuulet muun muassa:

  • projektihallinnan ammattimainen hanskaaminen Severalla
  • tarjousvaiheen toimenpiteiden merkitys toiminnanohjaukseen ja resursointiin
  • tuntikirjauskulttuurin tärkeys ja kehittäminen

Katso tallenne tästä >

 

2.6. Paranna workflowta: Näin yhdistät suosikkisovelluksesi Severaan

Webinaarissa Severan tuotekehityksen Senior Integration Architect Kalle Reponen ja Product Owner Mikko Pitkonen esittelivät uutta helppoa tapaa rakentaa integraatioita Severan ja muiden sovellusten välillä. Zapierin ansiosta voit integroida Severan helposti satoihin sovelluksiin, esimerkiksi HubSpotiin, Slackiin, Google-sovelluksiin, sähköpostiin ja Trelloon. Webinaarissa käytiin läpi mm.
  • Miten voit aktivoida ohjelmistorajapinnan käyttöön itse suoraan Severan käyttöliittymästä?
  • Mikä Zapier: Mitä ovat Zapier-integraatiot? Miten Zapier toimii?
  • Miten voit luoda Zapier-integraatioita itse muutamalla klikkauksella?

Katso tallenne tästä >

 

ASKELE OY:N WEBINAARI:

25.5. Vinkit projektipäälliköille Severan käyttöön

Webinaarissa Askeleen asiantuntijat jakoivat parhaita käytänteitä Severan käyttöön projektijohdon näkökulmasta. Projektipäälliköiden työ on tärkeä osa yrityksen menestystä ja siksi Visma Severan tulisi olla projektijohdon tärkein työkalu.
Webinaarissa käytiin läpi mm.
  • omien asiakkuuksien ja projektien johtaminen Severan avulla
  • tarjous- ja tilausvaiheen tärkeät toimenpiteet projektihallintaan
  • resursointi ja projektien / tiimien ohjaus toteumatiedon avulla
  • projektikannattavuuden ja taloudellisen onnistumisen varmistaminen

Katso tallenne tästä >

 

ASKELE OY:N WEBINAARI:

14.4. Myynnin seuranta ja johtaminen uudelle tasolle Visma Severan avulla

Webinaarissa Askeleen asiantuntijat jakoivat tieto-taitoaan arjen myyntityön tehostamisesta Visma Severa -käyttäjille. Aiheina mm.

  • myynnin ammattimainen johtaminen Severan avulla
  • yritys- tiimi- ja myyjätason raportointi
  • myynnin pipelinen mallinnus ja lisäarvo myynnin johtamiselle
  • laskutus- ja myyntikate-ennusteiden hallinta tarjouskannasta saakka
  • projekti- ja aktiviteettitason merkintöjen lisäarvo oman myyntityön tehostamiseksi

Katso tallenne tästä >

 

22.3. Raportoinnin perusteet

Webinaarissa asiantuntijamme Kalle Rapi kävi läpi raportoinnin perusteita alkeista lähtien. Webinaarin jälkeen et varmasti enää epäröi, kuinka luot raportteja ja mittareita yrityksesi henkilöstölle tai projekteille! Opimme myös, miten pääset näkymien seuraamaan reaaliaikaisesti esimerkiksi projektien ja liiketoiminnan kannattavuutta.

Webinaarissa käytiin läpi mm:

  • Miten luon raportin ja tallennan sen jatkokäyttöä varten
  • Miten jaan raportin muille käyttäjille
  • Työpöytien muokkaus ja käyttö

Katso tallenne tästä >

 

ASKELE OY:N WEBINAARI:

9.3. Kuinka hyödyntää Severaa maksimaalisesti johtamistyön tukena

Visma Severa toimii (oikein hyödynnettynä) erinomaisena työkaluna liiketoiminnan eri osa-alueiden johtamisessa. 

Webinaarissa Askeleen asiantuntijat kävivät webinaarissa läpi parhaita käytäntöjä Severan kokonaisvaltaiseen käyttöön. 

  • Avainasiakkaiden tunnistaminen ja kasvattaminen
  • Parhaiden ja heikoimpien projektityyppien tunnistaminen
  • Ihmisten ja tiimien johtaminen toteumatiedon avulla
  • Työn tuottavuuden seuranta ja tehostaminen

Katso tallenne tästä >

 

16.2. Tuotekehityksen painopisteet 2022 ja uudet julkaisut

Webinaarissa kuultiin Severan tuotekehityksen tuoreimmat kuulumiset ja käytiin läpi uusimpia julkaisuja.

Aiheina mm:

  • Tuotekehityksen vuoden 2022 painopisteet
  • Visma Severan uudistuneen mobiiliappin esittely
  • Uusien ominaisuuksien esittely: vaiheiden riippuvuudet & ajastettu laskutus
  • Zapier-integraatiot ja sen mahdollisuudet

Webinaarissa ovat äänessä Severan Product Ownerit Taneli Lilja ja Mikko Pitkonen.

Katso tallenne tästä >