Vuosi vaihtui suurten uutisten merkeissä. ValueFramesta tuli osa Visma-perhettä ja nyt Visma Solutionsilla on kaksi vahvaa asiantuntijatyön ja projektien toiminnanohjausjärjestelmää. Se mahdollistaa monenlaisten erilaisten asiakkaiden palvelemisen räätälöintiä vaativista isoista toimijoista nopean käyttöönoton tarvitseviin ketterämpiin yrityksiin.

ValueFramella integraatioiden vuosi

ValueFramessa on tänä vuonna keskitytty yhdistymisen tuomiin lisähyötyihin. Ohjelmisto on integroitu useisiin Visman tuoteperheen tuotteisiin, kuten Maventaan ja Visma Signiin. Netvisor-integraatio on vahvistanut ValueFramen asemaa erityisesti tilitoimistosegmentissä. Tämän liitoksen ympärille on rakennettu myös tilitoimistojen kasvua ja kehitystä tukeva keskitetyn palvelutuotannon ohjelma.

ValueFramen resursointi-ominaisuus uudistui keväällä. Nyt ohjelmassa on mahdollista tehdä myös lyhyen aikavälin resursointia, jolloin resursoinnit syötetään henkilöille aina kuukausi-, viikko- tai päiväkohtaisesti riippuen projektin luonteesta.

ValueFrame sai vuoden aikana myös useita suuria asiakasprojekteja hoitaakseen. Niistä yksi merkittävimmistä lienee Siton ja Wise Groupin yhdistyminen Sitowiseksi.

Asiakaspäivät

Toukokuussa vietimme asiakaspäiviä Finlandia-talolla. Suomen suurin IT-alan tapahtuma, Solutions’17 kokosi paikalle noin tuhat asiantuntijaa. Päivän aikana nähtiin useita inspiroivia puheenvuoroja ja jaettiin vahva tietopaketti roolikohtaisilla koulutuspoluilla.

Severa uudistui

Severaan julkaistiin kesällä asiakkaiden paljon toivoma mahdollisuus lisätä yhdelle työlle useampia laskutusasiakkaita. Nyt ohjelmassa pystyy valitsemaan yhdelle työlle useita laskutusasiakkaita ja vasta laskutusvaiheessa valitsemaan, kenelle näistä asiakkaista lasku luodaan.

Uudistunut Severa näki päivänvalon lokakuussa. Uudistuksessa Severasta tuli nykyaikaisempi, helppokäyttöisempi ja automatisoidumpi. Lisäksi monia Severan toiminnallisuuksia on kehitetty eteenpäin, kuten myynninohjausta ja aktiviteettien hallintaa. Uusi käyttöliittymä on myös skaalautuva, joten se toimii paremmin eri kokoisilla näytöillä.

Uudistuksen myötä myynti ja projektit eroteltiin toisistaan sekä tarjoustyökalun käytettävyyttä parannettiin merkittävästi. Nyt se mahdollistaa muun muassa tarjouspohjien kopioinnin. Severaan tuli myös useita uusia toiminnallisuuksia. Sellaisia ovat muun muassa kanban-näkymä, jossa projektitehtäviä voi siirrellä drag n’ drop -toiminnolla vaiheesta toiseen sekä kaikkien projektien gantt-näkymä.

Syksyllä Severa sai uuden mobiilisovelluksen. Sen avulla työaikojen ja matkakulujen kirjaaminen Severaan on entistäkin nopeampaa ja helpompaa. Mobiilisovelluksen avulla voi nyt esimerkiksi kellottaa työajan ja kopioida aikaisempia tuntikirjauksia uusien pohjiksi.

Loppuvuoden uudet kujeet

ValueFramen ja Severan yhteiset, uudet verkkosivut avattiin marraskuussa. Nyt löydät kaiken tiedon Visma Solutionsin toiminnanohjauspalveluista samoilta sivuilta.

Joulukuussa Severassa otettiin käyttöön Visma-tunnukset. Niiden avulla kirjautuminen ohjelmistoon on turvallisempaa ja mahdollistaa kirjautumisen samoilla tunnuksilla myös joihinkin muihin Visman tuotteisiin.

Joulukuun alussa julkaisimme 100 suomalaista tarinaa – Näin onnistut yrittäjänä –oppaan, johon haastattelimme sata yrittäjää ja yritysmaailman vaikuttajaa. Suomen 100-vuotisjuhlavuoden kunniaksi koottu opas sisältää monia hyödyllisiä neuvoja asiantuntijayrityksille.

Vuoden lopulla lähetimme Severan ja ValueFramen asiakkaille kyselyn, jonka tavoitteena on selvittää suomalaisten asiantuntijayritysten nykytilaa ja tulevaisuudennäkymiä. Kyselytutkimuksen tulokset julkaistaan vuoden 2018 alussa. Mitä muuta ensi vuosi tuokaan tullessaan? Siitä pysyt selvillä seuraamalla tätä blogia.


Ani Rumpu on sisällöntuottaja Visma Solutionsin markkinoinnissa. Pitkän linjan journalisti uskoo, että markkinoinnissakin totuus päihittää kaunopuheet.

Tilaa viimeisimmät blogit ja sisällöt sähköpostiisi.
1 kertaa / kk, ei spämmiä vaan hyödyllistä sisältöä.

Kunnioitamme yksityisyyttäsi emmekä jaa sähköpostiasi Visman ulkopuolelle. Katso yksityisyydensuoja.

Täytä ja lähetä alla oleva lomake - olemme sinuun mahdollisimman pian yhteydessä.

Jos sinulla on tekninen kysymys, ole hyvä ja tutustu asiakastukeen.


Etunimi

Sukunimi

Yritys

Puhelin

Sähköposti