Severan brändi-ilme päivittyy uudella logolla ja pirskahtelevalla värimaailmalla

2 min luku | 26.1.2023
Severan uusi brändi-ilme

Severa saa uuden, raikkaan ja modernin brändi-ilmeen. Logon ja värimaailman uudistuminen tukevat vahvan brändin tuotestrategiaa.

Severan ilmeen uudistus on osa Visma Solutionsin tuotteiden brändiuudistusta. Tuoteperheestä Netvisor ja Visma Sign uudistuivat loppuvuodesta 2022, ja nyt on Severan vuoro saada uusi brändi-ilme.

Brändien visuaalisina uudistajina ovat toimineet Visma Solutionsin omat graafikot Mikko Lemola ja Antti Heikkilä. Lisäksi projektissa oli mukana Visma-konsernin asiantuntijoita.

– Visma Solutionsionsin tuotebrändien uudistus lähti tarpeesta erottaa vahvat brändit selkeämmin toisistaan. Severalle tarvittiin moderni ilme niin, että se on linjassaan muiden Visma Solutionsin tuotteiden kanssa, Heikkilä taustoittaa.

– Nyt tuotebrändien visuaaliset ilmeet ovat yksilöllisempiä, mutta silti kaikki ovat yhtä tuoteperhettä keskenään, Heikkilä jatkaa.

Nyt Severan ja Netvisorin sekä Signin uniikit ilmeet ja vahvat brändit erottuvat joukosta ja tukevat konsepteillaan tuotestrategiaa.

Uudistuksen kaksi olennaista muutosta ovat muotokieli ja värit


Uusi logo on rohkea ja pohjautuu enemmänkin mielikuvaan kuin tuotteen toiminnoista kertomiseen. Severan vanha logo kuvastaa Gantt-kaaviota, joten uuteen logoon Lemola ja Heikkilä hakivat abstraktia suuntaa.

– Logossa yhdistyy niin pyöreitä muotoja kuin teräviä kulmia toisiinsa sulautuen. Muotokieli ilmentää aktiivista virtausta eli flowta. Se on dynaaminen ja eteenpäin kulkeva, Lemola kertoo.

Sininen on Visma Solutionsin tuoteperheen yhdistävä väri, mutta sen lisäksi Severa sai pirskahtelevuutta värimaailmaansa oranssista, violetista ja punaisesta.

– Haimme Severan brändin värimaailmaan asiantuntijayritysten luovuutta ja energisyyttä ilmentäviä sävyjä. Väreillä viestitään luotettavuutta, innostuneisuutta ja asiantuntijuutta energisyyden lisäksi, Lemola tarkentaa.

Heikkilä ja Lemola kertovat myös ottaneensa brändi-ilmeen suunnittelussa huomioon saavutettavuuteen liittyviä vaatimuksia värien kontrastissa ja typografiassa.

Brändi-ilmeen uudistus on hienovarainen muutos Severan asiakkaille
– Ohjelmistossa vanha logo päivittyy uuteen, mutta muuten brändi-ilmeen uudistus on hyvin hienovarainen muutos Severan käyttäjille, Lemola kertoo.

Lisäksi pirteä värimaailma ja virtaviivainen logo sekä uudet muotokielet tulevat raikastamaan Severan uusittuja verkkosivuja ja markkinointimateriaaleja.

Lue seuraavaksi: Severa avaa LinkedIn-kanavan

Minna Hirvonen

Minna Hirvonen työskentelee Visma Solutionsin sisältömarkkinoinnissa. Minna arvostaa hyödyllisiä ja informatiivisia tekstisisältöjä. Siksi hän päätyi sisällöntuottajaksi jo vuonna 2004, jotta tiedonnälkäiset löytävät vastauksia digitaalisista kanavista.