Asiantuntijayritysten arki on usein hektistä sekä ajasta ja paikasta riippumatonta työtä. Sen tukemiseksi tarvitaan projektinhallinnan ja toiminnanohjauksen työkaluja, joilla saat tiimityöskentelystä ja viestinnästä selkeämpää ja tehokkaampaa. Harvemmin yksi ainoa ohjelmisto ratkaisee kaikkia yrityksen tarpeita. Siksi onkin kätevää, mikäli työkalut saadaan toimimaan saumattomasti yhteen ja tiedonsiirto sujuu viiveettä ja ilman turhia välivaiheita.

Visma Severa ja ValueFrame ovat integroitavissa kymmeniin eri sovelluksiin. Koska eri työkaluja ja ohjelmistoja on lukuisia, päätimme koostaa niistä avuksi pienen esittelyn. Nappaa siis vinkit kätevimpiin sovelluksiin ja vie tiimisi työskentely uudelle tasolle!

Taloushallinto

Netvisor

Visma Netvisor on taloushallinnon pilvipalvelu, joka tekee työajanseurannasta ja taloushallinnosta reaaliaikaista ja selkeää. Netvisor automatisoi kirjanpitoa ja taloushallinnon kirjauksia ja tarjoaa ajantasaista tietoa yrityksen taloudellisesta tilanteesta johtamisen tueksi. Kätevän integraation avulla saat muun muassa kohdennettua ostolaskut suoraan Severan tai ValueFramen projekteille. Projektinhallintajärjestelmässä kirjatut tunnit, matkat ja kulut siirtyvät suoraan Netvisorin palkanlaskentaan. Myös myyntilaskut kirjautuvat Netvisorin reskontraan ja kirjanpitoon, ja saat pidettyä asiakas-, tuote- ja projektitiedot yhdenmukaisina ja ajantasaisina.

Finago Procountor

Pilvipalveluna toimiva Procountor on yritysten ja tilitoimistojen yhteiskäyttöön soveltuva taloushallinnon ohjelmisto. Integraatio mahdollistaa Visma Severassa tai ValueFramessa olevien tietojen, kuten asiakkaiden, myyntilaskujen, myyntireskontran, matkojen ja kulujen sekä projektien yhdistämisen Procountoriin. Saat vietyä ostolaskut Procountorista suoraan toiminnanohjausjärjestelmään oikealle projektille, jolloin ne saadaan merkittyä kätevästi projektien kuluiksi ja ohjattua laskutettaviksi asiakkaalta.

Dokumentin hallinta

Google Drive

Google Drive on yksi käytetyimmistä pilvipalveluista dokumenttien tallentamiseen ja muokkaamiseen. Integraatio mahdollistaa ValueFramen tai Severan tiedostojen tallentamisen palvelimelle, josta ne on helposti saatavilla koko tiimille ja kaikille sidosryhmille käyttöoikeuksien puitteissa – myös ilman erillistä kirjautumista toiminnanohjausjärjestelmään. Varsinkin paljon isoja tiedostoja käsiteltäessä synkronoinnin edut ovat merkittävät. Varmuuskopioista ei tarvitse huolehtia, kun tiedostot ovat turvallisesti pilvessä.

Visma Sign

Visma Sign mahdollistaa asiakirjojen ja sopimusten allekirjoittamisen sähköisesti. Helppokäyttöinen ja turvallinen pilvipalvelu takaa, että sopimukset tulevat hyväksytyiksi nopeasti ja sujuvasti – ajasta ja paikasta riippumatta. ValueFramen käyttäjille Visma Sign antaa mahdollisuuden lähettää esimerkiksi palvelusopimuksia suoraan asiakkaalle käyttöliittymästä käsin.

Projektinhallinta

Joiqu

Joiqu on helppokäyttöinen digitaalinen työtila projektien ja tiimien käyttöön. Kotimaisen Joiqun avulla kommunikoit kätevästi sisäisten ja ulkoisten sidosryhmien kanssa. Se yhdistää viestinnän, tiedostot ja tiedon yhteen sijaintiin, josta ne ovat kaikkien käytettävissä ajasta ja paikasta riippumatta. Integraation avulla ValueFramen henkilö- ja asiakastiedot sekä projektit siirtyvät kätevästi Joiquun, jolloin saat molempien projektinhallintaominaisuudet tehokkaasti käyttöösi.

Jira

Jira on ketterään ohjelmistokehitykseen suunniteltu projektinhallintajärjestelmä, joka auttaa tuotekehitystiimejä järjestämään ja ohjaamaan töitä sekä seuraamaan edistymistä. Integraatio automatisoi projekteihin ja tunteihin liittyvän tiedonvaihdon vähentäen manuaalisten tuplakirjausten määrää.

Vaikka sekä Severan että ValueFramen projektinhallintaominaisuudet ovat kattavat, on varsinkin useilla ohjelmistoyrityksillä käytössä Jira projektien hallintaan. Integraatio antaa työntekijöille vapauden käyttää sitä järjestelmää, joka heille tuntuu luontevimmalta. Integraation avulla saat siirrettyä Visma Severassa tai ValueFramessa luodut projektit ja vaiheet suoraan Jiraan. Jiraan kirjatut tunnit siirtyvät Severaan tai ValueFrameen, josta ne voidaan laskuttaa asiakkaalta.

Kalenterit

Kalenteri-integraatiot mahdollistavat kaksisuuntaisen synkronoinnin Severan tai ValueFramen kanssa. Voit kirjata tapaamisesi totuttuun tapaan kalenteriin, jolloin tieto synkronoituu automaattisesti myös toiminnanohjausjärjestelmään aktiviteettina. Synkronointi toimii myös toiseen suuntaan, sillä kirjaamalla aktiviteetin Severaan tai ValueFrameen, saat siitä merkinnän kalenteriisi. Synkronointi on erityisen hyödyllinen yrityksille, joissa työntekijät käyttävät selainpohjaista kalenteria päivittäisten työtehtävien aikatauluttamiseen.

Google Calendar

Googlen kalenteri on käytössä monissa yrityksissä työntekijöiden päivittäisten työtehtävien aikatauluttamiseen. Kun integraatio on aktivoitu, voi jokainen työntekijä itsenäisesti ottaa kalenterisynkronoinnin käyttöön.

Microsoft Exchange

Myös Microsoftin pilvipalveluja käyttäville yrityksille on mahdollisuus kalenteri-integraatioon.

CRM

Zendesk

Severan CRM-ominaisuudet on varsin laajat. Joskus kuitenkin tarvitaan lisätukea esimerkiksi asiakaspalvelun tikettien käsittelyyn. ZenDesk on johtava asiakaspalvelujärjestelmä, jonka avulla asiakastuki voi hallita tukipyynnöt, ratkaisutietokannan ja ohjesivuston. Integraatio Severan ja ZenDeskin välillä mahdollistaa yhteystietojen ja asiakashistoriatietojen siirron. Zendeskissä luodut asiakkaan tukipyynnöt voidaan tuoda automaattisesti aktiviteeteiksi Severaan ja näin projektinhallintajärjestelmässä on esimerkiksi myyntiä varten ajantasainen tieto siitä, mitä asiakkaan kanssa on tehty.

Creamailer

Creamailer on kotimainen uutiskirje- ja kyselytyökalu sähköiseen tiedottamiseen, markkinointiin ja tiedon keräämiseen. Monipuolisella ohjelmalla luot visuaalisia ja yritysilmeesi mukaisia markkinointiviestejä, joiden muokkaaminen onnistuu helposti drag and drop -toiminnon avulla. Severa-integraatio tuo toiminnanohjausjärjestelmän asiakaskontaktit ja yhteystiedot automaattisesti Creamailerin postituslistalle.

HR

Visma Saima

Visma Saima on on tehokas ja moderni henkilöstönhallintajärjestelmä, jolla siirrät kätevästi poissaolotiedot ja lomat suoraan ValueFrameen. Helppokäyttöinen henkilöstönjohtamisen tietojärjestelmä tukee esimiesten ja henkilöstöhallinnon toimintaa ja helpottaa koko henkilökunnan tietojen käsittelyä.

Sympa HR

Sympa HR on HRM-järjestelmä, joka yksinkertaistaa henkilöstöhallintoa ja organisoi HR-prosesseja. Sympa HR:stä siirrät kätevästi työntekijöiden poissaolot, lomat ja muut tiedot ValueFrameen.

Raportointi

Dear Lucy

Dear Lucy on selainpohjainen raportointityökalu, joka täydentää tehokkaasti Severan ja ValueFramen jo ennestään monipuolisia raportointiominaisuuksia. Dear Lucy kerää automaattisesti tiedot Severan tai ValueFramen järjestelmästä, laskee KPI’t ja rakentaa niistä visuaalisia dashboardeja.

Sähköinen laskutus

Maventa

Maventa on Suomen suosituin verkkolaskupalvelu. Maksat siitä ainoastaan käytön mukaan, ilman avaus- tai kuukausimaksuja. Maventa-integraatio mahdollistaa Severassa tai ValueFramessa tehtyjen laskujen lähettämisen suoraan vastaanottajalle yhdellä klikkauksella. Maventasta taas saat kätevästi laskutustiedot ulos ja toimitettua tilitoimistolle sovitussa muodossa. Integraatio helpottaa varsinkin pienten yritysten päivittäistä laskutusliikennettä, kun käytössä ei ole laajempaa synkronoitua taloudenhallintajärjestelmää.

Integraatioilla helpotat arkeasi

Integraatioiden avulla luot juuri itsellesi ja omaan työhösi sopivan työkalupakin, jolla työskentely sujuu vaivatta. Saumattomat integraatiot eri järjestelmien välillä mahdollistavat, että jokainen työntekijä voi käyttää itselleen luontevimpia ohjelmistoja. Monipuolisten ohjelmisto-integraatioiden lisäksi saat integroitua Severan ja ValueFramen myös sähköpostiisi, jolloin saat lähetetystä sähköpostistasi piilokopion myös PSA-järjestelmän osoitteeseen.

Lue lisää Severan ja ValueFramen integraatioista.


Taneli Liimatainen on PSA-ratkaisujen tuoteasiantuntija. Tanelin tavoitteena on helpottaa ja tehostaa asiakkaan arkea löytämällä hänelle parhaiten sopivat työkalut projektinhallintaan ja toiminnanohjaukseen.

Tilaa viimeisimmät blogit ja sisällöt sähköpostiisi.
1 kertaa / kk, ei spämmiä vaan hyödyllistä sisältöä.

Kunnioitamme yksityisyyttäsi emmekä jaa sähköpostiasi Visman ulkopuolelle. Katso yksityisyydensuoja.

Täytä ja lähetä alla oleva lomake - olemme sinuun mahdollisimman pian yhteydessä.

Jos sinulla on tekninen kysymys, ole hyvä ja tutustu asiakastukeen.


Etunimi

Sukunimi

Yritys

Puhelin

Sähköposti