Blog

Vinkkejä, oppeja ja asiantuntijasisältöjä projektien, töiden ja asiakkuuksien hallintaan sekä yhteistyöhön ja kannattavuuteen. Höysteenä asiakaskokemuksia ja tarinoita toimistolta. Sukella sisään!

Miten ajatustyössä mitataan työaikaa? blogit

Miten ajatustyössä mitataan työaikaa?

Luova työ ei katso aikaa eikä paikkaa. Työntekijällä saattaa risteillä mielessään useita kysymyksiä: mikä lasketaan työksi, ja mitkä tunnit kirjataan työajaksi? Miten luovassa työssä mitataan työaikaa, ja miksi sen mittaaminen on tärkeää? Lue viisi oivallustamme luovan työn työajanseurantaan.

Projektinhallinta ketteröityy ja inhimillistyy blogit

Projektinhallinta ketteröityy ja inhimillistyy

Projektinhallinnan tulevaisuus näyttää hyvin mielenkiintoiselta. Hallintamenetelmät kehittyvät koko ajan, koska ympäröivä maailma muuttuu ja työelämä modernisoituu. Lue blogista tai kuuntele podcastina, mitkä ovat uusimmat suuntaukset projektinhallinnassa.

ValueFrame ja Netvisor – tilitoimiston ratkaisu kannattavaan palvelutuotantoon blogit

ValueFrame ja Netvisor – tilitoimiston ratkaisu kannattavaan palvelutuotantoon

Tilitoimiston kasvua edellyttää rohkeus uudistua ja päivittää palvelumallejaan. Integroimalla ValueFramen toiminnanohjauksen ja Netvisorin taloushallinnon saat tehokkaan kokonaisuuden, jonka avulla johdat koko tilitoimiston palvelutuotantoa toimeksiantojen resursoinnista aina laskutukseen sekä kannattavuuden ja laskutusasteen seurantaan! Tässä tekstissä kerromme, kuinka johdat tilitoimistoa fiksusti ja kannattavasti ValueFramen avulla.

Projektin vaiheet aloituksesta päätökseen blogit

Projektin vaiheet aloituksesta päätökseen

Oletko ollut joskus mukana projektin suunnittelussa tai toteutuksessa? Siinä tapauksessa tiedätkin, kuinka monenlaisia ja tunteita herättäviä vaiheita projektien elämänkaareen kuuluu. Perinteisesti projektit jaetaan neljään vaiheeseen: aloitukseen, suunnitteluun, toteutukseen ja päätökseen. Kun otat jokaisessa vaiheessa huomioon muutamia asioita, onnistunut lopputulos on taattu. Tämän tekstin jälkeen tiedät, mitä omalta to-do-listaltasi tulee löytyä. 1. Projektin aloitus Projektien ensimmäinen … Enemmän

Severan käyttöönotto ei vie yöunia blogit

Severan käyttöönotto ei vie yöunia

Uuden järjestelmän käyttöönotto voi tuntua hankalalta ja aikaa vievältä projektilta. Joskus se onkin sitä, mutta joskus se voi sujua yllättävän helposti. Lue kaksi asiakaskokemusta Severan käyttöönotoista.

Asiantuntijayrityksen toiminnanohjauksen ja taloushallinnon yhdistäminen blogit

Asiantuntijayrityksen toiminnanohjauksen ja taloushallinnon yhdistäminen

Taloushallinto on pakollinen osa liiketoimintaa, joka pitää aina järjestää tavalla tai toisella. Kätevimmin se järjestyy, kun taloushallinnon vaatimat tiedot kerätään reaaliaikaisesti työn lomassa ja niillä työkaluilla, joita kukin työntekijä on tottunut käyttämään. Tämä on mahdollista, kun yhdistät taloushallinnon osaksi toiminnanohjausjärjestelmää.

Resursoinnista kaikki teho irti blogit

Resursoinnista kaikki teho irti

Yrityksen tuottavuutta voi helposti kasvattaa paremmalla resursoinnilla. Ennen resursoinnin aloittamista kannattaa kuitenkin selvittää muutamia perusasioita kuten miksi halutaan resursoida.

Tehosta IT-yritysten toiminnanohjausta Jira-integraatiolla blogit

Tehosta IT-yritysten toiminnanohjausta Jira-integraatiolla

Jira auttaa IT-yritysten tiimejä järjestämään ja ohjaamaan töitään. Vaikka Jira on käyttötarkoitukseensa vallan toimiva ratkaisu, siinä on omia puutteitansa varsinkin kokonaisvaltaisen toiminnanohjauksen ja projektinhallinnan näkökulmasta. Integroimalla Jiran toiminnanohjausjärjestelmään nämä puutteet saadaan taklattua.

Hinnoittelun haasteet – halvin ei kannata olla blogit

Hinnoittelun haasteet – halvin ei kannata olla

Oikean hinnan löytäminen asiantuntijapalveluille voi olla haasteellista. Hinnoittelumalleja on monia, mutta yksi nousee muiden edelle sekä asiakkaan että palvelun tuottajan näkökulmasta. Lue tai kuuntele podcastista asiantuntijoiden vinkit hinnoitteluun ja hinnoittelumuutoksen tekemiseen.

Millainen on hyvä pääkäyttäjä? blogit

Millainen on hyvä pääkäyttäjä?

Järjestelmähankinta edellyttää pääkäyttäjän valintaa. Henkilön, joka toimii yrityksen äänenä, vastaa käyttöönottoprojektista ja toimii loppukäyttäjien tukena. Valintaa tehdessä on tärkeä hahmottaa pääkäyttäjäroolin laajuus ja merkitys. Mitä järjestelmän pääkäyttäjä oikeastaan tekee?

Mittaaminen ja raportointi mainostoimistossa blogit

Mittaaminen ja raportointi mainostoimistossa

Mainos- ja viestintätoimistojen työ on projektiluonteista sekä paikkaan ja aikaan sitoutumatonta. Miten varmistat tehokkaan ja luotettavan raportoinnin, kun työn luonne itsessään asettaa sille haasteita? Mitkä tunnusluvut mittaavat parhaiten luovaa projektityötä?

Myynnin johtaminen tunnusluvuilla blogit

Myynnin johtaminen tunnusluvuilla

Hyvin johdettu myyntityö on edellytys yrityksen kannattavalle kasvulle. Alasta ja yrityksestä riippumatta, juuri myynti luo liikevaihdon. Mutta, miten myynnin kannattavuutta käytännössä voi ja kannattaa mitata? Listasimme tunnusluvut, joita jokaisen myyntiimin kannattaa valita käyttöönsä.

Resurssikaaos hallintaan – allokoi resurssit jo myyntivaiheessa blogit

Resurssikaaos hallintaan – allokoi resurssit jo myyntivaiheessa

Resursointi on tuttu haaste asiantuntijayrityksissä. Työntekijät eivät tiedä, mitä heiltä odotetaan. Projektipäälliköt eivät ole varmoja, miten oma projektiryhmä käyttää työaikaansa. Johdolla ei ole tietoa projektien käyttöasteesta. Tehokas resurssien hallinta lisää läpinäkyvyyttä ja mahdollistaa epäkohtiin puuttumisen.

Tilitoimiston resursointi ja työmääräarviot blogit

Tilitoimiston resursointi ja työmääräarviot

Kuinka sinun yrityksessäsi varaudutaan kiireisimpiin viikkoihin? Entä onko hiljaisemmille päiville varattu riittävästi töitä? Tilitoimistoalan ominaispiirteisiin kuuluu kausittain toistuvat kiireisemmät ajankohdat, kuten esimerkiksi tilinpäätösaika ja omaveroilmoitusten jättöpäivät. Näiden työkuormapiikkien ennakointi ja ajoissa tasoittaminen onnistuu kokemuksella sekä oikeilla työkaluilla.

Severa osana kasvutarinaa – mukana jo ensi metreiltä blogit

Severa osana kasvutarinaa – mukana jo ensi metreiltä

Berater Oy:lle oli alusta saakka selvää, että tehokkaalla toiminnanohjauksella on merkittävä rooli heti yrityksen perustamisesta alkaen, vaikka tekijöitä ei vielä ole montaa. Tavoitteena oli kasvaa ja luoda sille vahvat puitteet jo perustamisvaiheessa. Lue blogista, miten Severa on ollut aloittavan yrityksen tukena.

NPS-luku asiakasuskollisuuden mittarina blogit

NPS-luku asiakasuskollisuuden mittarina

Monia askarruttaa kysymys siitä, mitä yrityksen asiakkaat todella ajattelevat saamastaan palvelusta. Ovatko he tyytyväisiä? Kuinka paljon sen varaan uskaltaa laskea? Moni on löytänyt Net Promoter Scoresta avun tilanteen kartoittamiseksi, mutta mihin menetelmä perustuu, mitä NPS-luku oikeastaan kertoo ja mitä ottaa huomioon menetelmän käyttöönotossa?

Projektinhallinnan mokat – ja mitä opin niistä blogit

Projektinhallinnan mokat – ja mitä opin niistä

Projektit epäonnistuvat, jos et tunne tiimiä, asiakkaita tai realiteetteja. Olen oppinut projekteista paljon, mutta myös lyönyt päätäni aika monta kertaa seinään ja toistanut samoja virheitä. Jaan muutaman opin matkan varrelta, jotta sinun ei tarvitse toistaa samoja virheitä.

Paranna laskutusastetta, tee parempaa tulosta blogit

Paranna laskutusastetta, tee parempaa tulosta

Laskutusaste on asiantuntijayrityksissä yleinen ja toimiva tehokkuusmittari. Sen avulla nähdään, miten paljon työntekijät käyttävät työajastaan laskutettavaan asiakastyöhön. Yritys voi tehdä parempaa tulosta jo pelkästään tehostamalla työaikakirjausta ja sen seurantaa.

Markkinointialan tarpeisiin tehty toiminnanohjaus blogit

Markkinointialan tarpeisiin tehty toiminnanohjaus

Markkinointiviestintätoimisto Briiffi Oy on ohjannut projektejaan ja myyntiään ValueFrame PSA Pro -toiminnanohjausjärjestelmällä helmikuusta 2017 lähtien. ValueFrame on helpottanut Briiffin arkea monella tavalla. Järjestelmä osoittautui vertailussa Briiffille ja sen toimialalle parhaiten sopivaksi ratkaisuksi.

ValueFrame kasvaa yrityksen mukana blogit

ValueFrame kasvaa yrityksen mukana

Digitoimisto Crasman Oy on käyttänyt ValueFrame–toiminnanohjausjärjestelmää jo vuodesta 2006. ValueFramella Crasman hoitaa asiakkuudenhallinnan, työajanseurannan, projektinhallinnan, resursoinnin sekä laskutuksen.

Kokemuksia uudesta Severasta blogit

Kokemuksia uudesta Severasta

Severan tuotekehitys on tehnyt paljon töitä uuden käyttöliittymän rakentamiseksi ja vihdoin loppusuora häämöttää. Uutta Severaa kehutaan mm. moderniksi ja paljon käytettävämmäksi kuin nykyistä Severaa.

Liian pientä ei ole blogit

Liian pientä ei ole

Missä määritellään, minkä kokoisen yrityksen kannattaa toimia tehokkaasti? Myös pienillä ja aloittelevilla asiantuntijayrityksillä on oikeus fiksuihin ja skaalautuviin toimintatapoihin ja työkaluihin.

Severa tuo struktuuria luovan työn tueksi blogit

Severa tuo struktuuria luovan työn tueksi

Tärkein Severan tuoma hyöty on kontrolli ja struktuuri, jota järjestelmä tuo viestintätoimisto McGarretin toimintaan. Kun kaikki tarvittava tieto on saatavilla ja käsiteltävissä yhdessä järjestelmässä, voi jättää stressin vähemmälle ja keskittyä olennaiseen.

Asiakaskokemuksia: Fimecon Oy blogit

Asiakaskokemuksia: Fimecon Oy

”Kokeilimme ValueFramen demoympäristöä ja totesimme sen sopivan oikein hyvin tarpeisiimme. Se on kehitetty suoraan nimenomaan asiantuntijapalveluyrityksille eli siinä on projektinhallinta, tuntikirjaukset ja laskutus, mutta ei esimerkiksi varastohallintaa. Siksi ValueFrame istuu parhaiten meidän kaltaiselle yritykselle.”

Asiakaskokemuksia: LINK design and development Oy blogit

Asiakaskokemuksia: LINK design and development Oy

LINKin toimitusjohtaja Jaakko Anttila saa ValueFramen raporteista paljon liiketoiminnan kannalta olennaista tietoa. Anttila seuraa esimerkiksi kuormitusta, tarjouskantaa ja sen kehitystä, henkilöiden ja eri yksiköiden kannattavuutta, käyttöasteita, myynnin kehitystä sekä aktiviteetteja.