Blogi

Vinkkejä, oppeja ja asiantuntijasisältöjä projektien, töiden ja asiakkuuksien hallintaan sekä yhteistyöhön ja kannattavuuteen. Höysteenä asiakaskokemuksia ja tarinoita toimistolta. Sukella sisään!

Jira-integraatio toiminnanohjausjärjestelmään blogit

Tehosta IT-yritysten toiminnanohjausta Jira-integraatiolla

Jira auttaa IT-yritysten tiimejä järjestämään ja ohjaamaan töitään. Vaikka Jira on käyttötarkoitukseensa vallan toimiva ratkaisu, siinä on omia puutteitansa varsinkin kokonaisvaltaisen toiminnanohjauksen ja projektinhallinnan näkökulmasta. Integroimalla Jiran toiminnanohjausjärjestelmään nämä puutteet saadaan taklattua.

blogit

Hinnoittelun haasteet – halvin ei kannata olla

Oikean hinnan löytäminen asiantuntijapalveluille voi olla haasteellista. Hinnoittelumalleja on monia, mutta yksi nousee muiden edelle sekä asiakkaan että palvelun tuottajan näkökulmasta. Lue tai kuuntele podcastista asiantuntijoiden vinkit hinnoitteluun ja hinnoittelumuutoksen tekemiseen.

Asiantuntijayritysten CRM blogit

Miten asiantuntijayritysten CRM eroaa muista?

Asiantuntija- ja projektiyrityksissä korostuu luottamuksellinen suhde asiakkaisiin ja yhteistyökumppaneihin sekä asiakastietojen ajantasainen hallinta. Miten projektiyritysten asiakkuuksienhallinta eroaa muista yrityksistä ja miten CRM:ää kannattaa hyödyntää?

asiantuntijayrityksen johtaminen blogit

10 vinkkiä skaalautuvaan kasvuun

Kun lähdet hakemaan kasvua ja skaalaamaan liiketoimintaa, kannattaa kiinnittää huomiota tavoitteisiin, ihmisiin, kulttuuriin ja päivittäiseen tekemiseen. Listasin tärkeimmät pointit liikevaihdon skaalaamiseen ja haastan sinua pohtimaan niitä.

käyttöönotto blogit

Millainen on hyvä pääkäyttäjä?

Järjestelmähankinta edellyttää pääkäyttäjän valintaa. Henkilön, joka toimii yrityksen äänenä, vastaa käyttöönottoprojektista ja toimii loppukäyttäjien tukena. Pääkäyttäjällä on suuri vastuu järjestelmän käytön onnistumisessa. Valintaa tehdessä on tärkeä hahmottaa pääkäyttäjäroolin laajuus ja merkitys. Mitä järjestelmän pääkäyttäjä oikeastaan tekee?

projektinhallintajärjestelmä blogit

Asiantuntijayritysten parhaat työkalut

Asiantuntijayritysten arjen tukena toimivat projektinhallinnan ja toiminnanohjauksen työkalut, joilla saat tiimityöskentelystä ja viestinnästä tehokkaampaa. Visma Severa ja ValueFrame ovat integroitavissa kymmeniin eri sovelluksiin. Nappaa vinkit kätevimpiin sovelluksiin ja vie tiimisi työskentely uudelle tasolle!

mainostoimisto blogit

Mittaaminen ja raportointi mainostoimistossa

Mainos- ja viestintätoimistojen työ on projektiluonteista sekä paikkaan ja aikaan sitoutumatonta. Miten varmistat tehokkaan ja luotettavan raportoinnin, kun työn luonne itsessään asettaa sille haasteita? Mitkä tunnusluvut mittaavat parhaiten luovaa projektityötä?

omakustannushinta blogit

Omakustannushinnan laskeminen ja hyödyntäminen

Mitä omakustannushinnalla tarkoitetaan ja miten se tulisi laskea? Konsulteiltamme kysytään usein omakustannushinnan laskemisesta ja kuinka laskentakohteille saadaan kohdistettua oikea määrä kustannuksia. Tekstissä avataan esimerkin avulla laskentakaava ja suosituksia käyttötavoista.

Myynnin johtaminen tunnusluvuilla blogit

Myynnin johtaminen tunnusluvuilla

Hyvin johdettu myyntityö on edellytys yrityksen kannattavalle kasvulle. Alasta ja yrityksestä riippumatta, juuri myynti luo liikevaihdon. Mutta, miten myynnin kannattavuutta käytännössä voi ja kannattaa mitata? Listasimme tunnusluvut, joita jokaisen myyntiimin kannattaa valita käyttöönsä.

tuottavuus blogit

Näin kasvatat yrityksesi tuottavuutta

Yrityksensä tuottavuuteen voi vaikuttaa hyvin monin keinoin. Yritysjohdon oma liiketaloudellinen osaaminen, henkilökunnan osaaminen, laadukas informaatio, sähköistäminen ja tuotteistaminen ovat vain osa käytössä olevista keinoista.

Työmääräarviot ja resursointi tilitoimistossa blogit

Työmääräarviot ja resursointi tilitoimistossa

Kuinka sinun yrityksessäsi varaudutaan kiireisimpiin viikkoihin? Entä onko hiljaisemmille päiville varattu riittävästi töitä? Tilitoimistoalan ominaispiirteisiin kuuluu kausittain toistuvat kiireisemmät ajankohdat, kuten esimerkiksi tilinpäätösaika ja omaveroilmoitusten jättöpäivät. Näiden työkuormapiikkien ennakointi ja ajoissa tasoittaminen onnistuu kokemuksella sekä oikeilla työkaluilla.

Berater Oy toiminnanohjaus asiakkaat

Severa osana kasvutarinaa – mukana jo ensi metreiltä

Berater Oy:lle oli alusta saakka selvää, että tehokkaalla toiminnanohjauksella on merkittävä rooli heti yrityksen perustamisesta alkaen, vaikka tekijöitä ei vielä ole montaa. Tavoitteena oli kasvaa ja luoda sille vahvat puitteet jo perustamisvaiheessa. Lue blogista, miten Severa on ollut aloittavan yrityksen tukena.

NPS net promoter score blogit

NPS-luku asiakasuskollisuuden mittarina

Monia askarruttaa kysymys siitä, mitä yrityksen asiakkaat todella ajattelevat saamastaan palvelusta. Ovatko he tyytyväisiä? Kuinka paljon sen varaan uskaltaa laskea? Moni on löytänyt Net Promoter Scoresta avun tilanteen kartoittamiseksi, mutta mihin menetelmä perustuu, mitä NPS-luku oikeastaan kertoo ja mitä ottaa huomioon menetelmän käyttöönotossa?

Projektipäällikkö blogit

Millainen projektipäällikkö, sellainen projekti

Oletko koskaan pohtinut millainen projektipäällikkö itse olet? Hyppäätkö mukaan kaikkeen jännittävään käytännön toimintaan vai pidätkö mieluummin langat käsissäsi ja motivoit muita parhaaseen suoritukseen? Samasta projektista tulisi nimittäin hyvin erinäköinen eri projektipäällikön käsissä.

asiakkuudenhallintajärjestelmä blogit

Millainen on hyvä CRM-ohjelma?

Hyvä CRM on paljon enemmän kuin pelkkä asiakasrekisteri. Se tukee koko myyntitiimiä ensimmäisestä asiakaskontaktista tarjouksen lähetykseen ja nykyasiakkaan hoitoon asti. Toisaalta se on hyvä vain, jos sitä oikeasti käyttää.

projektinhallinta vinkit blogit

Projektinhallinnan mokat – ja mitä opin niistä

Projektit epäonnistuvat, jos et tunne tiimiä, asiakkaita tai realiteetteja. Olen oppinut projekteista paljon, mutta myös lyönyt päätäni aika monta kertaa seinään ja toistanut samoja virheitä. Jaan muutaman opin matkan varrelta, jotta sinun ei tarvitse toistaa samoja virheitä.

Keskitetty palvelutuotanto blogit tuotteet

ValueFrame Netvisor – keskitetty palvelutuotanto

Olemme paketoineet tilitoimistoille uuden kokonaisratkaisun, jossa tilitoimistojen toiminnanohjaus ValueFrame ja Netvisorin taloushallinto ovat yksi, tehokas kokonaisuus. Sen avulla tilitoimisto johtaa koko palvelutuotantoaan myynnistä laskutukseen. Ratkaisulla hallitset toimeksiantojen resursoinnin, kannattavuuden ja laskutusasteen seurannan sekä tilitoimiston toistuvien tehtävien käsittelyn.

Laskutusaste blogit

Paranna laskutusastetta, tee parempaa tulosta

Laskutusaste on asiantuntijayrityksissä yleinen ja toimiva tehokkuusmittari. Sen avulla nähdään, miten paljon työntekijät käyttävät työajastaan laskutettavaan asiakastyöhön. Yritys voi tehdä parempaa tulosta jo pelkästään tehostamalla työaikakirjausta ja sen seurantaa.

Tuntien kirjaus blogit

Eroon tuntien kirjaamisen tuskasta

Tuntien kirjaaminen voi tuntua rasittavalta, mutta siitä on monenlaista hyötyä niin yritykselle kuin työntekijälle itselleenkin. Projektityötä tekevä Kalle Rapi kertoo, miksi hän tekee tuntikirjauksia, vaikka hänen ei tarvitsisi.

Mainostoimiston toiminnanohjaus asiakkaat

Toimialan tarpeisiin tehty toiminnanohjaus

Markkinointiviestintätoimisto Briiffi Oy on ohjannut projektejaan ja myyntiään ValueFrame PSA Pro -toiminnanohjausjärjestelmällä helmikuusta 2017 lähtien. ValueFrame on helpottanut Briiffin arkea monella tavalla. Järjestelmä osoittautui vertailussa Briiffille ja sen toimialalle parhaiten sopivaksi ratkaisuksi.

Digitoimisto Crasman Oy asiakkaat

ValueFrame kasvaa yrityksen mukana

Crasman Oy on luottanut ValueFrame PSA Pro –toiminnanohjausjärjestelmään jo vuodesta 2006 lähtien. ValueFramella Crasman hoitaa asiakkuudenhallinnan, työajanseurannan, projektinhallinnan, resursoinnin sekä laskutuksen.

Visma Severa mobiili asiakkaat

Kokemuksia uudesta Severasta

Severan tuotekehitys on tehnyt paljon töitä uuden käyttöliittymän rakentamiseksi ja vihdoin loppusuora häämöttää. Uutta Severaa kehutaan mm. moderniksi ja paljon käytettävämmäksi kuin nykyistä Severaa.

Pienyrityksen projektinhallinta blogit

Liian pientä ei ole

Missä määritellään, minkä kokoisen yrityksen kannattaa toimia tehokkaasti? Myös pienillä ja aloittelevilla asiantuntijayrityksillä on oikeus fiksuihin ja skaalautuviin toimintatapoihin ja työkaluihin.

asiantuntija myyjä blogit

Ostamisen tuska

Kokenut ammattimyyjä on ilmainen konsultti ja osaa kertoa asiakkaalle, mitä parannuksia hänen ratkaisunsa tuo asiakkaan
tilanteeseen.

Viestintätoimiston toiminnanohjaus asiakkaat

Struktuuria luovan työn tueksi

Tärkein Severan tuoma hyöty on kontrolli ja struktuuri, jota järjestelmä tuo viestintätoimisto McGarretin toimintaan. Kun kaikki tarvittava tieto on saatavilla ja käsiteltävissä yhdessä järjestelmässä, voi jättää stressin vähemmälle ja keskittyä olennaiseen.

Asiantuntijayrityksen keskituntihinta blogit

Onko minuuteilla väliä?

Asiantuntijayrityksissä liiketoiminnan tulos on suoraan sidoksissa siihen, miten ja mihin ihmiset työaikaansa käyttävät. Voisi olettaa, että työajan käytön seuranta ja sitä kautta yrityksen suorituksen mittaaminen olisi itsestäänselvää, mutta yllättävän usein näin ei ole.

mainostoimiston työajanseuranta blogit

Luoviiko sinun projektisi?

Mitä tarkemmin projektit on suunniteltu, mallinnettu ja tehtävät jaettu, sitä helpompaa ihmisten on omassa roolissaan läpikuljettaa projektia. Vaikka projektin alkuvaiheessa projektista ei tiedetä kaikkea, kannattaa silti lähteä rakentamaan ja suunnittelemaan sen läpivientiä. Ja kun tietoa saadaan lisää, niin silloin projektia voidaan tarkentaa.

Fimecon Oy - tilitoimiston toiminnanohjausjärjestelmä asiakkaat

Asiakaskokemuksia: Fimecon Oy

”Kokeilimme ValueFramen demoympäristöä ja totesimme sen sopivan oikein hyvin tarpeisiimme. Se on kehitetty suoraan nimenomaan asiantuntijapalveluyrityksille eli siinä on projektinhallinta, tuntikirjaukset ja laskutus, mutta ei esimerkiksi varastohallintaa. Siksi ValueFrame istuu parhaiten meidän kaltaiselle yritykselle.”

Insinööritoimiston toiminnanohjausjärjestelmä asiakkaat

Toiminnanohjaus kasvanut asiantuntijaorganisaation mukana

”Tärkeitä ValueFramessa tehtäviä asioita ovat mm. projektin budjetointi ja toteutuman seuranta sekä laskutus. Lisäksi esimiestehtävissä olevat henkilöt ovat kiinnostuneita seuraamaan projektisalkkunsa tulosta esim. palvelujen tai ajankäytön näkökulmasta. Työkalun on oltava kokonaisuutena sellainen, että pystymme hyödyntämään sitä projektin ohjaamisessa. ValueFramen avulla tämä onnistuu.”

LINK Design and Development - asiakkuudenhallinta ja projektinhallinta asiakkaat

Asiakaskokemuksia: LINK design and development Oy

LINKin toimitusjohtaja Jaakko Anttila saa ValueFramen raporteista paljon liiketoiminnan kannalta olennaista tietoa. Anttila seuraa esimerkiksi kuormitusta, tarjouskantaa ja sen kehitystä, henkilöiden ja eri yksiköiden kannattavuutta, käyttöasteita, myynnin kehitystä sekä aktiviteetteja.

tehtäväkäsittely asiakkaat

Asiakaskokemuksia: Vihainen Talouspäällikkö Oy

Vihaisella Talouspäälliköllä on asiakaskohtaisia tehtäviä, jotka toistuvat viikottain, kuukausittain, neljännesvuosittain ja vuosittain. Toimitusjohtaja Sivula voi luottaa siihen, että ValueFramen tarjoamalla tehtäväkäsittelyllä automaattisesti toistuvat tehtävät päätyvät oikeille tekijöilleen ajallaan.

ValueFrame Docs by M-Files asiakkaat

Asiakaskokemuksia: Semat Group

“ValueFrame Docs by M-Files on meille uusi työtila, jossa toimimme päivittäin. Käytämme palvelua reaaliaikaisesti ryhmässä: tarkastelemme dokumentteja yhtäaikaisesti ja teemme muokkaukset niihin suoraan. Siten oikea versio on aina oikeassa paikassa ja kaikkien saatavilla”, Semat Groupin projektipäällikkö Heikki Laaksonen kertoo.

Täytä ja lähetä alla oleva lomake - olemme sinuun mahdollisimman pian yhteydessä.

Jos sinulla on tekninen kysymys, ole hyvä ja tutustu asiakastukeen.


Etunimi

Sukunimi

Yritys

Puhelin

Sähköposti